BB Cream چیست و چرا استفاده از آن برای پوست توصیه می‌شود؟



تارا قهرمانی۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰۱۴ آبان ۱۳۹۷زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بی بی کرم چیست

این روزها نام “BB Cream” را خیلی می‌شنویم و در تمام ویدیوهای آموزش آرایش می‌بینیم که از آن استفاده می‌کنند. اما بی‌بی کرم چیست و استفاده از آن چه لزومی دارد؟ BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» هم می‌گویند. بی‌بی کرم فقط یک کرم صورت که اخیرا مد شده نیست! این محصول تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ضد آفتاب است که علاوه بر اینکه شما را زیباتر می‌کند، از پوست‌تان نیز مراقبت می‌کند. امروزه انواع بی‌بی کرم در بازار وجود دارد. ما به شما کمک می‌کنیم که محصولی مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

بی‌بی کرم چیست؟

این کرم در واقع ترکیبی از چند محصول در یک محصول است؛ تلفیقی از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر. اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۰ در آلمان تولید شد. استفاده راحت یک کرم به جای چند کرم باعث شد خیلی زود کرم زیبایی مورد علاقه خانم‌ها در تمام دنیا شود. بی‌بی کرم‌ها در برندهای مختلف در رسته محصولات کرم ضد آفتاب و کرم پودر نیز قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

تفاوت بی‌بی کرم با سی‌سی کرم در عملکرد اصلی آن‌ها است. CC Cream مخفف “Color Correcting” است و برای یکسان کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. برای تفاوت رنگ پوست در قسمت‌های مختلف صورت که به دلیل لک، آفتاب گرفتن یا عوامل دیگر به وجود آمده می‌توانید از سی‌سی کرم استفاده کنید. بی‌بی کرم اما در کنار تامین رطوبت پوست، قابلیت پوشانندگی دارد و میزان خوبی SPF برای دفع اشعه‌های خطرناک خورشید. هر دو این کرم‌ها پایه بسیار مناسبی برای آرایش هستند و شما را از کرم ضد آفتاب، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، بی نیاز می‌کنند و همچنین قدرت نرم کنندگی هم دارند. اگر تا به حال از بی‌بی کرم استفاده نکردید حتما آن را امتحان کنید تا ببینید چطور در چند ثانیه می‌‌توانید زمان آرایش کردن خود را به نصف برسانید.

عوامل مؤثر در انتخاب بی‌بی کرم

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و هنگام خرید بی‌بی کرم به چه نکته‌ای توجه کنید از این متد استفاده کنید.

فاکتور اول: نوع پوست

انواع پوست

انواع پوست صورت نیازهای متفاوتی هم دارند و وقتی که بی‌بی کرم قرار است زیبایی شما را تکمیل کند، بسیار مهم است بی‌بی کرم مناسب پوست خود را استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید به دنبال بی‌بی کرم تغذیه کننده پوست یا آبرسان بگردید (Nourishing And Hydrating) که دارای فرمول نرم کننده باشند. یک کرم بی‌بی خوب می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی حفظ کند و پس از استفاده پوست شما را نرم و شفاف جلوه می‌دهد.

اگر شما پوست چرب یا پوست ترکیبی (مختلط) دارید، باید به دنبال کرم پودر، کرم ضد آفتاب و البته بی‌بی کرم مخصوصی باشید که میزان تولید چربی پوست را کنترل کند و مات باشد. محصولات بدون چربی (Oil Free) برای پوست شما ایدئال است. بی‌بی کرم بدون چربی از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری مات به پوست شما می‌دهد؛ جوش صورت و منافذ بزرگ پوست را می‌پوشاند و رنگ پوست را همسان می‌کنند.

فاکتور دوم: SPF

اکثر بی‌بی کرم‌ها دارای SPF هستند. این ویژگی مناسب باعث می‌شود بتوانید استفاده از آن‌ها را در برنامه روزمره خود قرار دهید. با این کار شما می‌توانید از کرم ضد آفتاب و لوازم آرایش به طور جداگانه استفاده نکنید چون بی‌بی کرم یک کرم زیبایی چند منظوره است، از پوست شما در برابر آفتاب محافظت و از عوارض خورشید برای سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند؛ در عین حالی که نواقص پوست را هم می‌پوشاند. اگر پوست روشن دارید BB Cream SPF 30 به بالا برای شما مناسب است و کسانی که پوست تیره‌تر دارند می‌توانند از BB Cream SPF 15 استفاده کنند تا از پیری پوست به علت تابش خورشید جلوگیری شود.

فاکتور سوم: رنگ پوست

کرم پودر

البته که شما به یک کرم زیبایی مناسب با رنگ پوست خودتان نیاز دارید. به همین دلیل هم بی‌بی کرم با رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و پوست شما هر تن رنگی داشته باشد می‌توانید کرم رنگ پوست خود را پیدا کنید. ویژگی جالب این نوع کرم میزان پوشانندگی آن است. بی‌بی کرم پوشانندگی خیلی زیادی ندارد و با توجه به بافت نرم خود به اصطلاح به راحتی روی پوست می‌خوابد، نواقص را می‌پوشاند (Coverage)، با رنگ پوست هماهنگ می‌شود (Corection) و در نهایت بافت شفاف و یکدستی به پوست شما می‌دهد. کرم مناسب با رنگ پوست خود پیدا کنید تا مطمئن شوید رنگ صورت شما با گردن و بدن یکسان شود و پوست شما زیبایی طبیعی برای آرایش روزمره داشته باشد.

طرز استفاده از بی‌بی کرم

یکی از ویژگی‌های جالب این کرم پوشش دهی یکدست آن است. برای مثال روزهایی که پوست شما هیچ جوش صورت یا آکنه‌ای ندارد و رنگ پوست در تمام قسمت‌های صورت یکسان است. در این روزها (که امیدواریم هر روز باشد) شما یک لایه کرم بی‌بی روی پوست خود می‌زنید. اما برای روزهایی که صورت شما جوش دارد یا رنگ پیشانی و گونه‌های شما باهم متفاوت است، می‌توانید ابتدا بی‌بی کرم را مشخصا در آن قسمت از پوست استفاده کنید و بعد آرایش کنید تا پوست شما را درخشان و یک دست شود.

همیشه کرم ضد آفتاب سری بی‌بی یا کرم پودر بی‌بی را با استفاده از برس آرایشی روی پوست خود پخش کنید. البته که می‌توانید از انگشت برای پخش کردن آن روی پوست استفاده کنید و احتمالا در این کار خیلی هم ماهر هستید، اما برای داشتن یک لایه یک‌دست روی پوست بهترین راه استفاده از برس کرم پودر است. برس آریش کمک می‌کند کرم به خوبی روی پوست پخش شود و مواد آرایشی بعدی خیلی بهتر روی پوست قرار گیرند. همچنین از انتقال باکتری‌ها، چربی وآ لودگی روی دست و زیر ناخن به پوست شما جلوگیری می‌کند. اما مطمئن شوید که حتما برس آرایشی خود را به طور هفتگی تمیز کنید تا ابزار شما همیشه تمیز باشد. این کار تاثیر زیادی در جلوگیری از جوش صورت و چرب شدن پوست دارد.­

آیا شما از بی‌بی کرم استفاده می‌کنید؟



موضوعات: سلامت,
[ بازدید : 891 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 11 تير 1398 ] [ 20:48 ] [ داود جاویدان ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]